dinsdag 12 februari 2013

kubus ( 43e van 365 dagen ) en taartworkshop!

door: petra

               --------------------------------------------------------------------------------------

Afgelopen zaterdag zijn Mirthe en ik samen naar een workshop "taarten decoreren" geweest bij "lokaal 55"  in Sneek. We werden ontvangen met een kopje thee en allerlei lekkers, zoals oranjekoek, minimuffins in verschillende smaken en scones met jam.

Voor iedereen stond er een hoge cake klaar.

Na het plastic er af gehaald te hebben mocht de kop er afgesneden worden met een daarvoor  (op hoogte in te stellen) taartzaag. Vervolgens kon je kiezen of je de taart in 2 of drie lagen ging verdelen. 

Ik deed tussen de eerste twee delen een laagje botercrème (half poedersuiker, half boter!!!!!)
Tussen de tweede en derde laag maakte ik een rand van crème (om uitlopen te voorkomen) en vulde het midden op met aarbeienconfiture. 

De witte fondant mocht jezelf met voedingskleurstoffen naar smaak kleuren.  De mijne maakte ik  gemarmerd mint groen.

Lokaal 55 is gevestigd in een voormalig slachthuis. Een prachtig pand. Zie je linksboven de haken waar vroeger de geslachte dieren aangehangen hebben??

Dit is mijn eindresultaat! Een strak taartje met  een aantal zilveren pareltjes en een drie-kleurig roosje er op.

een close-up...

Thuis hebben we met z'n vieren, onder het genot van een kopje koffie, genoten van de taart!

 
Mocht je ook zin hebben om eens een taart-decoreren-workshop of een kookworkshop te doen dan ben je bij lokaal 55 aan het juiste adres. Ook doen ze wijnproeverijen, hebben ze (mooie!) ruimtes om feesten te organiseren, doen ze catering op locatie, hebben ze een drijvend lokaal waar je op kunt bbq-en of een tapasfeest op kunt houden enz. enz.
Zeker de moeite waard!

3 opmerkingen:

Blijmetkleur zei

Mm, ziet er lekker uit! En echt een kunstwerk. Wel mierzoet denk ik ;-)

Nicole zei

Kunstige en prachtige kaart! En die taartenworkshop lijkt mij ook wel eens leuk om te doen, ik ga gelijk even op de site kijken.
Jouw taart is een waar kunstwerk geworden, zonde om aan te snijden. Maar daarentegen ook weer zonde om dat niet te doen hihihi!

Pauline zei

De kubus is prachtig, wat een effekt!
Je taart en aanbeveling voor deze workshop zijn super, bedankt voor de tip met geweldig resultaat.