maandag 17 december 2012

kersterren maken met de peuters (van wc-rollen!)

Vier wc-rollen, rode en groene verf, kerstlint, wat glitters, plakband en een nietmachine...meer heb je niet nodig voor deze mooie kerststerren!
 
Het voorbeeld.
 
 
De peuters aan de voorste tafel kleuren een kerstkleurplaat, de achterste kinderen zijn wc-rolletjes aan het verven. Een kerstmuziekje op de achtergrond en de sfeer is compleet....

:)

De juffen smeren de onder- en de bovenrand van de wc-rol in met lijm. De peuters mogen om de beurt de rol in de glitters doen.

Als alles droog is, kun je de rollen dubbel vouwen en met een nietje vastmaken.

Wij schilderden de ene helft van de rollen groen, de andere helft rood. Niet steeds twee dubbelgevouwen wc-rollen aan elkaar zoals op de foto hierboven.

Knip stukken lint. Denk er aan dat je bovenaan ruimte houdt zodat je de ster op kunt hangen. Onderaan hangen dan nog twee slierten lint voor de sier. (Ik kocht dit lint bij Blokker, 30 meter voor 89 cent!) Ik plak het steeds even met een plakbandje vast. Hiermee voorkom je dat het wegglijdt als je de ster in elkaar gaat nieten.

Niet nu de ster boven- en onderaan, met het lint ertussen, aan elkaar vast. Kijk goed of het lint mooi recht naar beneden hangt!

Het resultaat!

Ze hangen nu allemaal in de kerstboom op de peuterspeelzaal. Het staat zó gezellig! Woensdag vieren we kerst met alle peuters en krijgen ze allemaal ééntje mee naar huis, met een vrolijk kerstknijpertje en een kerstkaart van de juffen eraan!

noflike dei!



4 opmerkingen:

HS zei

Leuk!! (peutertje van mij gaat dat ook leuk vinden!)

Sofie zei

Waaaw, heel leuk idee voor volgend jaar in mijn klas; nu heb ik een stagiaire die de klas overneemt!!! Direct gepind!

neeftje zei

Wauw wat leuk! Die bewaar ik voor volgend jaar!

Helmi zei

Wat een leuk idee!