zaterdag 18 juni 2011

zelf garen kleuren.

Al jaren achtereen geef  ik mijn moeder een sleutelhanger als ze voor wat langere tijd op vakantie gaat. De laatste jaren maak ik ze meestal zelf. Deze keer kreeg ze een baboeska-sleutelhanger. Ze hangt 'm altijd aan haar rugzak zodat ik ook een klein beetje mee op reis ga....
Afgelopen nacht bleef Mirhte haar vriendin Ammarins bij ons logeren. Vanmiddag hebben de dames hun eigen garen (wit katoen) gekleurd.
Ze maakten verfbadjes in eierdopjes. Een scheutje acrylverf met een beetje water erbij is het recept.
Ze rolden het garen om hun hand en kleurden stukje bij beetje het garen in verschillende kleuren.
De resultaten werden erg mooi.
Het was een gezellige boel aan tafel...
Op de tafel werden de te drogen draden in vorm neergelegd.
Ook gebruikten ze de föhn, zodat de draden wat sneller droogden. Wat de dames er van maken zie je binnenkort!!
 *noflik weekend*, enne waai niet weg!!

10 opmerkingen:

Marjanne zei

dat ziet er prachtig uit, ik ben benieuwd wat er van gemaakt wordt. leuk idee van die sleutelhanger.

Lien zei

Zo een leuke sleutelhanger!
Maar dat idee om zelf je garen te verven... Super! Wat leuk om dit met de meiden te doen. Dat moet een supergezellige avond geweest zijn!

Sofie zei

Dat vind ik nu ook eens leuk hoor, die garen kleuren, zelf nog nooit gedaan, maar inderdaad verrassend resultaat!

100%HEPPIE zei

Goed idee om het garen zo te kleuren ! Ben benieuwd naar hun eindproduct !

Sharina zei

Ik ben echt super nieuwsgierig..spannend!

Annekids zei

Wat leuk, garen verven! Ben benieuwd wat ze ervan gaan maken, 't wordt vast mooi. En wat een bekende kralen voor je sleutelhanger, 'k heb ze ook nog liggen, moet ik nodig ook eens wat mee doen.
Groetjes, Anneke

Makkie zei

Dank voor je lieve felicitaties!
Wat een superidee die touwtjes verven!
Hartelijks

Unknown zei

Wat een leuk idee! Super!!

Jolanda zei

Wat een geweldig idee!

Anoniem zei

leuke sleutelhager!!!

Xx Rieneke

ps Amarins is met een M :$