vrijdag 10 juni 2011

vaderdag op de peuterspeelzaal

 Misschien weet je het nog dat ik een poosje terug een tip gaf voor vaderdag. Een postvakje voor papa/heit. De peuters bij mij op de speelzaal noemen het een brievenbus. We zijn er druk mee aan de slag. Vandaag knipten we o.a. het envelopje uit. Ze mochten hiervoor om de beurt bij me komen om samen met de mee-knip-schaar  te knippen. Een leuke bezigheid om even één op één met een kind bezig te zijn. Het kind heeft de vingers in de voorste gaatjes van de schaar. Ik in de achterste twee. Je kunt heel goed laten voelen hoe de knipbeweging gaat en voelen wat zij al doen en dit stimuleren. Ondertussen zingen we een knipliedje
 Sommige peuters moesten nog verven én de handen wassen natuurlijk.
 Vervolgens mochten ze een kleur voor de achtergrond kiezen, waar we de brievenbus op gingen plakken. Ook werd er een kleurplaat gekleurd, die als eerste post in de brievenbus komt.
 Nog even het geheel versieren met mooie stickers en dan mogen de peuters hun kleurplaat "posten".
Volgende week worden de kadootjes ingepakt en mogen ze mee naar huis. Wel héél goed verstoppen natuurlijk!

4 opmerkingen:

Unknown zei

allereerst, wat leuk je blikken, hieronder! Maar wat leuk zeg, dat idee voor vaderdag en die schaar! Ik ben jaren terug vrijwilligster geweest bij een PSZ, heerlijk vond ik dat! Maar wat een geweldig idee, zo'n schaar! (al hebben ze die daar misschien ondertussen ook al wel ;-) Fijn weekend alvast! Groetjes, Nancy

Marjanne zei

goh wat leuk zo'n meeknipschaat$r, dat heb ik nog nooit gezien! Een super leuk idee het postvakje!

Makkie zei

Hee wat een bijzondere schaar. Das een uitvinding! Dat geeft de kinderen het gevoel dat ze het helemaal alleen doen, leuk!
Fijn weekend!

Jolanda zei

Wat fijn zo'n kijkje in de keuken! En die schaar, geweldig. Samen ipv de een of de ander