donderdag 24 februari 2011

Jullie mogen het zeggen!

Ik vind het altijd erg leuk om mooie bloemen van zijdevloei-papier te maken voor op de feesthoeden van de jarige peuters. Als ze drie worden, mogen ze er drie uitzoeken, en zoals je al verwacht...als ze vier jaar worden en naar de basisschool gaan versieren we de hoed met vier bloemen. (én gekrulde papierstroken, stickers etc.)

Ik maak ze veelal op dezelfde manier, zoals je hierboven op de foto's ziet. Vaak doe ik dit net als nu in een vakantie. Ik maak dan een bak vol, zodat we weer even vooruit kunnen.
Voorheen, maakte ik ze vaak in het bijzijn van de jarige peuter. Eigenlijk vind ik dit ook leuker, omdat ze dan hun eigen kleuren kunnen kiezen.

Maar aangezien het maken van de bloemen best een tijdrovend klusje is heb ik er toch voor gekozen om ze thuis te maken. Ik maak dan verschillende versies/kleurencombinaties, waardoor ze toch nog zelf kunnen kiezen welke ze het mooist vinden.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie feestbloemen/feesthoeden. (Ik weet dat er o.a. meerdere juffen mijn blog lezen/volgen, of misschien ben je geen juf maar heb je wel een heel leuk idee!) Kan ik nog wat inspiratie opdoen!

Het lijkt me leuk als je een foto mailt van jouw feesthoed/feestbloem (nofliknifelje@hotmail.nl), of een duidelijke beschrijving van je idee. Je mag ook een wens aangeven, die je graag verwezenlijkt zou zien in een feesthoed.
Vervolgens wil ik met alle ideeën/wensen één héle byzondere feesthoed gaan maken.
Ik heb nu al zin om me uit te gaan leven, kom maar op!!
Feestelijke avond verder!

Petra
(geef je idee/wens door vóór 3 maart!!)

4 opmerkingen:

zsazsazsu zei

Hier zouden deze bloemen op strand heel veel succes hebben. Kinderen hebben hier nl een spelletje om met schelpen bloemen te kopen op strand, die zijn dan meestal gemaakt uit crèpe papier.

fieve zei

Bedankt voor je leuke en enthousiaste reactie!!!
Ik ga jouw ook volgen...leuk!
Ik zal je even mailen!

Kris zei

Hier een middenbouw-juf! We maakten eigenlijk geen hoed meer in de mibo, maar kinderen willen wel laten zien dat ze jarig zijn. Dus steeds vaker kwamen die grote pluzen hoeden langs, die taart-hoeden, erg leuk, maar ik wilde met mijn klasje weer iets origineels. Dus ik heb een soort "kroon" "hoofdband" gemaakt, kinderen vinden het top! En gezien de leeftijden verschillen, kun je er een 6, 7, 8 of 9 (omgekeerde 6) op bevestigen! Ze willen hem allemaal op! ;) Ik ben benieuwd naar jouw hoed! Hier mijn linkje: ://bykris.blogspot.com/p/inspiration.html

petra zei

Wat een mooi en origineel idee! Kinderen vinden volgens mij een feesthoed altijd mooi, ongeacht de leeftijd. Je krijgt er even alle aandacht mee voor je verjaardag en welk kind (groot en klein) vindt dat nu niet fijn.
Bedankt voor je reactie.
Petra