zaterdag 8 januari 2011

poging nummer twee, missie geslaagd!!!

Vooral heel erg lachwekkend, maar toch ook een beetje balen, waren afgelopen week de reuzensloffen. Ik vroeg me toen nog af of ik er zin in zou kunnen krijgen om een nieuw paar te maken. Ik kan je nu vertellen vertellen dat ik de volgende dag al in de winkel stond om een nieuw wolletje uit te zoeken.

Het werd een donker-denim-blauwe wol van 50 procent wol/50 procent acryl. Pendikte 6-7. Voor maat 42-43 zette ik 32 steken op en breidde ik 50 pennen. Ik gebruikte breipen naald dikte 7. De rest van de werkwijze lees je een paar berichten terug in: eenvoudige sloffen uit een rechte lap. Ik haakte nog een "stokjes"-boordje rondom de voetopening. Kwam het toch nog allemaal goed...






2 opmerkingen:

A Spoonful Of Sugar zei

Your slippers look so warm and cosy!

Unknown zei

Heb er ook gemaakt, waren ook reuzesloffen!!! Waar heb je de beschrijving?