maandag 31 januari 2011

gevlochten armband van vilt (super-simpel!)

Ik maakte dit zéér eenvoudig te maken armbandje voor Mirthe.
Je knipt een lange smalle strook vilt. (doe 'm een stuk langer dan de omtrek van de pols, want door het vlechten kort deze in) Deze strook knip je in de lengte, je raadt het al, in drie gelijke strookjes die je aan een kant met elkaar verbonden laat. (een centimeter of vier) Hier kun je dan later een knoopsgat in maken.
Vlecht de reepjes losjes ineen totdat je de goede lengte/polsomtrek bereikt hebt. Naai met een klein steekje de drie delen van de vlecht aan elkaar, en knip het vilt met een ronding af.
Zoek een mooi bijpassend knoopje uit en naai deze op het uiteinde van de vlecht vast.
Knip aan het begin van de armband een knoopsgaatje en knip vervolgens het vilt in een ronding om het knoopsgat in model. (zie foto)
De armband is klaar om gedragen te worden!!
Er zijn natuurlijk oneindig veel variaties te bedenken, waar ik zeker nog mee aan de slag zal gaan. Wordt vervolgt...!!!
*noflike* dag!! Petra


3 opmerkingen:

Makkie zei

Dag Petra,
nou wat een eer zeg! Ik ben altijd blij als ik anderen kan inspireren maar dat ik een ereplaatsje op je blog krijg had ik niet gedacht.
Trouwens grappig, toen mijn man en ik (al weer heel lang geleden)voor het eerst in Friesland waren geweest had ik voor hem een kaart gekocht om hem te bedanken. Ik had de vrouw achter de kassa gevraagd of ze mijn tekstje wilde vertalen in het Fries. Ik weet nog wat die tekst was (ik zal het wel fout schrijven). Ik fun het tiglik noflik met dij of zo iets. Ikmoet er steeds aan denken als ik je voorbij zie komen.
Bedankt voor al je enthousiasme!
Hartelijks,
Makkie

Jenny zei

Wat een superleuk idee!

Iets voor een meisjes kinderfeestje!

Ik zie die snoetjes al stralen!

Groetjes Jenny

Mirthe zei

hooi Ik wou ff kijken of dit werkte met die vetgedrukte letters en zo. Maar heel leuk dat armbandje. Ik ben er erg blij mee, en draag hem elke dag. Groetjes Mirthe