dinsdag 25 januari 2011

Een "nieuw leven" voor Thimo zijn kapotte tas!

Met een sneu gezicht kwam Thimo vorige week uit school. De rits van zijn favoriete rugzak was stuk! Het kleine gelukje hierbij was dat het zo'n rits is die twee kanten uit geritst kan worden. Hij deed het dus nog een beetje.
Maar gisteren je voelt 'm al aankomen was ook deel twee van de rits stuk. Hij baalde gigantisch. Hij vond hem zo speciaal deze robottas! Je kunt 'm hier niet kopen (kwam uit Nijmegen) en hij vond het zo leuk dat hij en zijn vakantievriend dezelfde hadden...Daar moest wat op bedacht worden!
Een nieuwe rits vond ik niet echt een optie, die zou duurder zijn dan de hele tas en ritsen in een tas naaien die nog in elkaar zit vond ik ook niet echt aantrekkelijk.
Ik besloot om het voorvak en de schouderbanden van de tas los te tornen en te gaan hergebruiken.
Van zwarte spijkerstof maakte ik de basis van de tas, waar ik de schouderbanden/versteviging in vast naaide. Het voorvak kwam er weer op en bovenin maakte ik met elastiek en klitteband een sluiting.
Hij is klaar voor gebruik en gaat morgen weer mee naar school! Thimo is er blij mee!



2 opmerkingen:

De Merle zei

Jij bent ook van alle markten thuis hè Petra? Wat weer een superoplossing!
Bedankt trouwens dat je mijn blog hebt gelezen en volger bent geworden. Dat legt bij mij wel weer de verplichting neer om meer berichten te produceren... Ik zal mijn best doen.
Groetjes,
Karin

Carolijne zei

Ik vind de nieuwe tas er ook echt prachtig uitzien. Thimo mag tevreden zijn met zo'n nieuwe robottas. Als Thom's tas ook 'het loodje legt'zal ik jouw oplossing niet vergeten.
Lieve Petra, je blog ziet er geweldig uit. Ik kijk er regelmatig even op. Leuk om je verhalen te lezen.

Liefs Carolijne