zondag 7 november 2010

ZELF EEN KLOK MAKEN



Een tijdje geleden hebben wij onze videorecorder, met een digitaal klokje erop, de kamer uit gedaan. Een hele verbetering, want het was natuurlijk een hopeloos ouderwets geval, en totaal niet meer van deze tijd. Maar...sinds die tijd weet ik niet meer hoe laat het is als ik in de voorkamer zit! Nu hebben veel mensen gewoon een horloge om, voor hen zou dit totaal geen probleem zijn. Ikzelf ben daar niet zo concequent in, en ben daardoor regelmatig niet bij de tijd. Best lekker,maar niet altijd even praktisch. Kortom er moest een klok komen.


Ik bedacht me dat ik vorig jaar bij de karwei een keer een pakketje had gekregen van Histor, met daarin een uurwerkje. Histor wilde dan dat je met bijgeleverd sjabloon én Histor verf natuurlijk een klok op de muur zou schilderen. Uurwerkje erop hangen en klaar.


Aangezien ik erg blij ben met mijn, lang naar gezocht en toch gevonden, bomenbehang ben ik niet van plan om daar ook maar een enig likje verf op te smeren, ook al is het Histor. Ik pakte het daarom als volgt aan:



  1. Ik heb het sjabloon overgetrokken op wit karton en uitgeknipt.

  2. Daarna heb ik 'm ingespoten met spuitlijm en op een, wit met zwarte stipjes, stofje geplakt.

  3. De stof is met ongeveer een halve centimeter rondom uitgeknipt en om het karton gevouwen en vastgelijmd. (Hiervoor moest ik wel regelmatig een klein stukje inknippen om het om te kunnen vouwen.)

  4. Vervolgens heb ik het geheel op paars karton geplakt, goed laten drogen met iets zwaars erop en uitgeknipt met een rand van ongeveer een halve centimeter. Uit het zelfde karton knipte ik een circel, waar het uurwerkje op komt te hangen.

  5. Spijkertje in de muur, sjabloon eraan, uurwerkje ervoor en klaar is m'n klok.

1 opmerking:

Anoniem zei

Leuk en ziet er echt profi uit zeg !!
Misschien nog wat contrast brengen in sommige teksten?
Groet Annette