woensdag 3 november 2010

PATCHWORK

Het begin van de patchworkdeken is er! Na eindeloos vierkantjes knippen, vastspelden en naaien is het spijkerstof gedeelte klaar. Ik heb veel verschillende kleuren spijkerstof gebruikt.
Ook heb ik de stof achterste voren gebruikt, naden verschillende kanten uit laten lopen, en de vierkantjes versierd met een broekzak, label of een knielap. Zo ontstaat een speels geheel.
Maar nu?! Ik word gek van het ding!
Ik heb eerst de voering in banen geprobeerd eraan te naaien, maar dit wilde natuurlijk niet, want de lap was véél te groot en ik raakte het niet kwijt onder de machine. Dus besloot ik om de twee goede kanten op elkaar te leggen en 'm rondom vast te naaien. Daarna keren, en in plaats van 'm dan in banen vast te naaien, wilde ik de voering zo nu en dan met steekjes vastzetten. (bedankt voor de tip Raf!) Maar ook het rondom vastnaaien verliep niet zoals gehoopt. Ik kan nu overal bij met de machine en hij gaat er ook prima doorheen,maarrrrrr.......Ik heb ook een aantal stretch-spijkerbroeken gebruikt! Hier zit natuurlijk rek op, dus hou ik steeds aan het einde van mijn voering een stukje patchworkdeken over. Balen, maar dít doe ik in ieder geval nooit meer fout! Ik weet nog niet hoe ik dit probleem op moet lossen en of het is op te lossen. Misschien moet ik deze deken geen voering geven, maar netjes af gaan werken.

Geen opmerkingen: